21 juni 2007

Blåbær'ne er modne, vow !!!!! Blueberry already!!

Stor var min overraskelse da jeg skulle hente post idag og tittet på blåbærlyngen ved postkassestativet. Tror du ikke at blåbærne var begynt å bli blå! Dette må være rekord, kan ikke huske at de har vært modne før St.hans tidligere.

The blueberry are already blue and eatable, very early for our part of the world. We have had an unusual dry and warm june with sun every day, we have enjoyed it very much. No one claims on the weather nowadays.

Løvtynne pannekaker med sprø kant, rørte blåbær og vaniljeis hmmmmm
Pancakes with blueberry jam and vanila ice cream, jam,jam!






Det er mye fint å se på langs veien. Disse gule dagliljene lyser opp!


Tre trøtte, varme hester står og sover når Pia og jeg passerer. Det er så varmt så de gidder ikke løfte på hodet en gang når vi går forbi.



Eik før ask gir steik, jammen har vi hatt en varm og fin juni. Så tørr at bjørka er blitt gul allerede!

5 kommentarer:

Helge Mikkelsen sa...

Er pannekakene snart ferdig ?, jeg får vann i munnen av å lese ditt innlegg.....

Anonym sa...

Stikker gjerne innom og smaker på deilige rørte blåbær...
Men de hestene er litt av et mysterium. Er det ikke litt mye forlangt at de skal lette på hodet når dere går forbi hvis de sover?

Anonym sa...

De hadde øynene halvveis åpne eller halvveis igjen, alt etter hvordan man ser det. Skulle jo tro at de av normal høflighet når det kommer to damer forbi, en på fire og en på to bein, løfter litt på hodet og nikker god dag.....Nei, tidene er ikke som før da man lettet på hatten og sa "god aften" til damene....ps det var "herre-hester"

Anonym sa...

Blåbær allerede ja?! Så gøy da, det må jeg fortelle Borghild for hun elsker å plukke sånt no..
Har dere det bra? Vi koser oss masse, jeg skal hilse fra alle sammen..
Klem fra meg, FR og barna

Maj-Beate sa...

nam nam... gleder meg... ;O)